Performance marketing, Social Media

Kobieta Szczęśliwa

Klient:
Bakoma
Marka:
Satino
Projekt:
Realizacja działań on-going
Zadanie:

Satino jest marką o wyraźnie zaakcentowanym poczuciu misji.
Dlatego na etapie projektowania strategii porzuciliśmy ideę
pochwały nieidealności, na rzecz promowania szczęścia. Dziś
kanały społecznościowe Satino, to nie tylko miejsce lokowania
produktu, lecz przestrzeń dyskusji na tematy bliskie wszystkim
kobietom. Dzięki temu już prawie 200 000 użytkowniczek dołączyło
do grona Kobiet Szczęśliwych.

Media:

Facebook, Instagram

O marce

Bakoma to polski koncern spożywczy, który jest znany przede wszystkim z produkcji jogurtów i innych produktów mlecznych. Firma Bakoma jest częścią większego koncernu spożywczego, w skład którego wchodzą również Polskie Młyny S.A. – producent mąki szymanowskiej oraz Bioagra S.A. – producent biopaliw.

Od stycznia 2007 roku, Bakoma jest tzw. spółką akcyjną prywatną, w której akcjonariuszami są wyłącznie osoby fizyczne1. Dzięki temu, firma ma większą kontrolę nad swoją działalnością i może lepiej dostosować się do potrzeb rynku.

Bakoma jest ceniona za wysoką jakość swoich produktów i jest jednym z liderów na polskim rynku spożywczym.

Założenia komunikacji

Wcześniej komunikowana idea Kobiety Nieidealnej wyczerpała się – nie angażowała fanów, których na fanpage jest prawie 200 tysięcy. Poszukiwaliśmy big idea, która będzie kontynuacją wcześniejszej koncepcji oraz będzie na tyle obszerna, aby móc
odpowiedzieć na potrzeby klienta długoterminowo.

Tak powstała idea.

Wprowadzenie nowej idei komunikacji marki zbiegło się w czasie z wprowadzeniem nowego logo. Odnaleźliśmy potencjał na zmianę KV marki, który różni się od siebie na Facebooku i Instagramie. Rozpoczęliśmy wprowadzać Call To Action do angażowania się w komunikację marki. Prowadziliśmy również aktywną moderację, na którą fanki stopniowo zaczęły reagować.

Zmieniliśmy nazwę fanpage na Facebooku z Nieidealna na faktyczną nazwę marki. Spowodowało to jednodniowy spadek w liczbie fanów fanpage, jednak był on niewielki. Wprowadziliśmy w odpowiedzi kampanię z celem na polubienia strony na Facebooku oraz Instagramie w formie Dark Postów.

Z okazji Dnia Kobiet przeprowadziliśmy konkurs na profilu na Facebooku marki, którego koncepcja była spójna z ideą . Dzięki budowaniu zaangażowania podczas pierwszych miesięcy wprowadzania nowej idei i aktywizowania fanek mogliśmy stworzyć post konkursowy, który wspieraliśmy mediowo za pomocą Lookalike oraz fanek, które ostatnio były aktywne na profilu marki.

Pojawiło się ponad 160 zgłoszeń.

średni przyrost zasięgu całkowitego o
80 000
wzrost zaangażowania użytkowniczek, aż
90%
przyrost Interactivy Index o prawie
1 500
wykres wzrostu zasięgu od 6k do
100k

Czas na efekty,
czas na Socialtime