ChatGPT a agencja marketingowa
Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, jak nowe technologie wpływają na pracę w branży reklamowej? „ChatGPT a agencja marketingowa” to temat, który budzi wiele emocji. Obawy związane z tym, że AI może zastąpić ludzką pracę, są wciąż powszechnie odczuwalne.
Jednak w naszej agencji podchodzimy do tego tematu z zupełnie innej perspektywy. Wykorzystujemy ChatGPT na co dzień i doskonale znamy jego możliwości oraz ograniczenia. Zresztą sami widzicie, że ChatGPT również zdaje sobie z nich sprawę (dowód niżej ;)).
Jak wygląda relacja „ChatGPT a agencja marketingowa” w praktyce? O tym właśnie będzie ten wpis. Zapraszamy do lektury, aby dowiedzieć się, jak nowoczesne technologie mogą wspierać (ale nie zastępować) kreatywność i innowacyjność w branży reklamowej.
ChatGPT w agencji marketingowej jako wsparcie w pracy
Jako agencja, która z każdym rokiem stawia sobie za cel podnoszenie jakości świadczonych usług w zakresie digital marketingu, z przyjemnością korzystamy z dodatkowej „pary rąk” na pokładzie. ChatGPT wspiera nasze działania, automatyzując proste zadania, co pozwala naszym pracownikom skupić się na najważniejszych wyzwaniach stawianych przez marki, które reprezentujemy. Do czego zatem wykorzystujemy to narzędzie?
Burze mózgów
ChatGPT to kolega, który (przeważnie) chętnie nas wysłucha i podrzuci swoje „przemyślenia”. Można to porównać do sytuacji zaproszenia speca z danej branży do burzy mózgów (oczywiście przy wykorzystaniu odpowiedniego prompta). ChatGPT nie zastępuje naszego zespołu kreatywnego – często jego pomysły są inspiracją do wymyślenia finalnej kreacji – ale stanowi wsparcie jako punkt zapalny dla naszej kreatywności.
Zdolność tego narzędzia do szybkiego przetwarzania informacji i generowania pomysłów na różne tematy pozwala nam skupić się na dopracowywaniu najlepszych pomysłów i tworzeniu spójnych, oryginalnych koncepcji. To połączenie ludzkiej kreatywności i technologicznego wsparcia, po które sięgamy przy braku weny.
Tworzenie wizualizacji graficznych
Choć ze względu na kwestię prawa autorskiego nie korzystamy z grafik wytworzonych przez ChatGPT, to wykorzystujemy jego możliwości w inny sposób. Okazuje się przydany m.in. do tworzenia wstępnych wizualizacji, które pomagają ubrać wizję w obraz w zaledwie kilka sekund.
Dlaczego to takie przydatne? Bo w ten sposób możemy w szybki sposób zobrazować klientowi naszą koncepcję, bez generowania kosztów pracy grafików. To również świetny sposób na zminimalizowanie liczby poprawek docelowej grafiki, bo zamiast opisywać ją słownie, można pokazać wstępny zamysł.
Dzięki integracji ChatGPT w procesie kreatywnym nasz zespół może efektywniej pracować nad koncepcjami wizualnymi, koncentrując się na doskonaleniu finalnych projektów, co przekłada się na szybsze i bardziej precyzyjne realizowanie potrzeb klientów.
Analiza danych
Temat „ChatGPT a agencja marketingowa” nie może obyć się bez wzmianki o analizie danych. ChatGPT wspiera nasz zespół w przetwarzaniu dużych ilości informacji. Dzięki temu możemy sprawniej modyfikować nasze strategie marketingowe.
ChatGPT nie zastępuje analityków, ale automatyzuje niektóre rutynowe zadania związane z przetwarzaniem danych, co pozwala naszym specjalistom skupić się na interpretacji wyników i planowaniu działań.
To połączenie ludzkiej ekspertyzy i technologicznego wsparcia sprawia, że nasza agencja może oferować usługi na najwyższym poziomie i sprawniej reagować na zmieniające się warunki.
Zmiany w najnowszej wersji ChatGPT – 4o
Najnowsza wersja ChatGPT 4.0 wprowadziła pewne zmiany w sposobie, w jaki reaguje na znane i sprawdzone prompty. Model ten często podsyła więcej, niż się od niego oczekuje, w tym aktualizacje całych poprzednich wątków. Dotarcie do sedna odpowiedzi zajmuje teraz więcej czasu, co pokazuje, że uzyskanie satysfakcjonującego rezultatu może wymagać wytrwałości i wprawy.
W praktyce oznacza to, że cały czas trzeba być otwartym na odnajdywanie nowych i skutecznych promptów. Konieczne jest ciągłe dostosowywanie podejścia i testowanie różnych metod, aby wydobyć z ChatGPT najlepsze odpowiedzi.
Potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu mediów społecznościowych?
Optymalizacja pracy z ChatGPT w agencji marketingowej
W jaki sposób dążymy do maksymalnego wykorzystania możliwości ChatGPT? Przede wszystkim, stale aktualizujemy i udoskonalamy nasze podejście do korzystania z tego narzędzia. Na Asanie zapisujemy najbardziej przydatne prompty, które z biegiem czasu ulegają aktualizacji w oparciu o nasze doświadczenia i zmieniające się potrzeby klientów. Ta baza wiedzy jest dostępna dla wszystkich specjalistów w naszej firmie, co umożliwia im szybki dostęp do sprawdzonych metod pracy z ChatGPT.
Organizujemy również wewnętrzne warsztaty, podczas których wymieniamy się swoimi doświadczeniami i najlepszymi praktykami w pracy z ChatGPT. Wspólnie analizujemy, jakie prompty przynoszą najlepsze rezultaty, oraz szukamy nowych sposobów na efektywne wykorzystanie tego narzędzia w naszych kampaniach. Dzięki takim sesjom jesteśmy w stanie ciągle doskonalić nasze umiejętności i adaptować się do dynamicznie zmieniającego się środowiska marketingowego i technologicznego.
Korzyści z rozwoju technologii
Rozwój technologii, w tym wykorzystanie ChatGPT, przynosi naszej agencji kilka korzyści. Możliwość automatyzacji prostych, rutynowych zadań pozwala nam oddelegować niektóre obowiązki, dzięki czemu możemy skupić się na bardziej strategicznych i kreatywnych aspektach naszej pracy.
“ChatGPT a agencja marketingowa” to połączenie, które warto wziąć pod uwagę. Choć narzędzie to nie zastąpi ludzkiej kreatywności i intuicji (z czym zgadza się sam ChatGPT – zerknij niżej), stanowi wartościowe wsparcie w codziennej pracy.